Αναφορά Παρατήρησης (Observing Report) 18/4/2017 - 19/4/2017 Παρατήρηση Δία και Γαλαξίες

Seeing: 5/5 (Κλίμακα Αντωνιάδη)

Transparency:5/7 (Κλίμακα AAAA)

Πειραιάς

21:25-22:26 μ.μ.

Skywatcher Maksutov-Cassegrain  102/1300
Skywatcher Super 25mm-Skywatcher Super 10mm και 3x Barlow Bresser και τα κιάλια μου Bresser Corvette 7x50 WP σε φωτογραφικό τρίποδα (Την κριτική που έχω γράψει για τα συγκεκριμένα κιάλια μπορείτε να την βρείτε εδώ).

Αφού είδα ότι ο καιρός ήταν σχετικά καλός αποφάσισα να ξεκινήσω να ετοιμάζομαι για παρατήρηση. Ανέβασα και έστησα το τηλεσκόπιο , τα κιάλια αλλά και ένα τραπέζι για να έχω εκεί τους χάρτες και τις σημειώσεις μου. Ευθυγράμμιση το τηλεσκόπιο με τον πολικό και έσβησα τα (λευκά και κίτρινα) φώτα.

Ο πρώτος στόχος της βραδιάς ήταν ο αστέρας στον αστερισμός των Διδύμων, Κάστωρ. Τον οποίο αρχικά είδα στις 65 μεγεθύνσεις. Όταν ΄΄ανέβηκα’’ στις 130 έβλεπα τον Κάστωρ ως διπλό αστέρα! Τον είδα επίσης και στις 165 μεγεθύνσεις.

Ο δεύτερος στόχος ήταν ο διπλός αστέρας Mintaka, τον οποίον είδα ως διπλό στις 130 μεγεθύνσεις.

Ο τρίτος στόχος ήταν ο πλανήτης Δίας.  Ξεκίνησα στις 65 μεγεθύνσεις, λόγο καλού seeing ξεκίνησα να ‘’ανεβαίνω’’ γρήγορα, στις 130 και στις 156  ήταν καταπληκτικός. Ήταν η καλύτερη εικόνα του Δία που έχω δει μέχρι σήμερα (οπτικά).
Ο πλανήτης Δίας. Πηγή: http://www.spacetelescope.org/images/heic1410a/




Μετά αποφάσισα να δω τον Mizar και τον Alcor στον αστερισμός της Μεγάλης Άρκτου (βρείτε εδώ το άρθρο μου σχετικά με 3 εύκολα διπλά άστρα για μικρά τηλεσκόπια και κιάλια). Τον οποίο είδα στις 65, στις 130 αλλά και στις 152 μεγεθύνσεις. Βέβαια η καλύτερη μεγέθυνση για να δείτε αυτό το διπλό άστρα είναι μεσαία δηλαδή 50-60x.

  Έπειτα έψαξα στον αστερισμός του Λέοντα για την γνωστή τριπλέτα (γαλαξιών). Σίγουρα η φωτορύπανση δεν βοηθούσε αλλά ήθελα να δω τι ικανότητα έχει ο εξοπλισμός μου σε τέτοιες συνθήκες. Για μία στιγμή καθώς κοιτούσα στην περιοχή που σύμφωνα με τους χάρτες μου βρίσκεται η τριπλέτα είδα ένα πολύ αχνό ‘’συννεφάκι’’. Θεωρώ πως ήταν κάποιος από τους 3 γαλαξίες! Δεν έμοιαζε με κανονικό σύννεφο. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να παρατηρήσω αυτό το ‘’συννεφάκι’’ για να καταλάβω αν και ποιος γαλαξίας ήταν.  Η άποψη μου είναι ότι κατά 90% ήταν γαλαξίας. Έψαξα και για κάποιους άλλους γαλαξίες στον Λέοντα όπως ο M105, ο M96 και ο M95. Ναι ξέρω ότι αυτοί οι γαλαξίες είναι πάρα πολύ δύσκολοι ! Απλά ήθελα να δω τι μπορεί να κάνει ο εξοπλισμός που κι εγώ σε τέτοιες συνθήκες φωτορύπανσης .

’’ Έριξα μια ματιά’’ και στην Μεγάλη Άρκτο για τον γαλαξία M101, όμως ο αστερισμός όπως τον βλέπω από το σπίτι μου είναι σε μια από τις  περιοχές του ουρανού που έχει  μεγάλη φωτορύπανση.

Στις 22:26 έκανα ένα διάλειμμα και ξεκίνησα την παρατήρηση ξανά την Τετάρτη 19 Απριλίου στις 1:11.

Seeing: 3/5 (Κλίμακα Αντωνιάδη)

Transparency: Σύννεφα σε σχεδόν όλο τον ουρανό !

Πειραιάς

Ξεκίνησα με σκοπό να παρατηρήσω την Ερυθρά Κηλίδα του Δία. Όμως οι συνθήκες χειροτέρεψαν κατά πολύ, σύννεφα σε όλο το ουράνιο στερέωμα και σε λίγα λεπτά αφού ξεκίνησα κάλυψαν και τον Δία. Οπότε όπως καταλαβαίνετε  Ερυθρά Κηλίδα δεν είδα.

Όπως είπα και παραπάνω έψαξα για γαλαξίες για να δω τι μπορεί να κάνει ο εξοπλισμός που σε τέτοιες συνθήκες. Σίγουρα η παρατήρηση γαλαξιών απαιτεί σκοτεινό ουρανό και πολύ υπομονή!


 Αν φτάσατε μέχρι εδώ σας ευχαριστώ  αν έχετε ερωτήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου είτε με σχόλιο είτε με μήνυμα στο Facebook (Το προφίλ μου: https://www.facebook.com/profile.php?id=100007059970731 ) είτε με email (η διεύθυνση μου είναι : mantheos77@gmail.com ).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις