Αναφορά Παρατήρησης (Observing Report) 19/5/2017 Οπτική Φωτομετρία και Σκίτσα

Seeing: 3/5 (Κλίμακα Αντωνιάδη)

Transparency:5/7 (Κλίμακα AAAA)

Πειραιάς

(UT+2) 01:32-02:55 πμ

Skywatcher Maskutov-Cassegrain 102/1300

Skywatcher Super 25mm-Skywatcher Super 10 και 3x Barlow Bresser και τα Boshile 10x50….


Σύνοψη της Βραδιάς
Μια πολύ παραγωγική νύχτα, παρατηρήθηκαν αρκετά αντικείμενα, έγιναν δύο οπτικές φωτομετρίες (άρθρο σχετικά με την οπτική φωτομετρία σύντομα), επίσης έγιναν και δύο σκίτσα (του αστρικού σμήνους M7 και του διπλού αστέρα Albireo).


Σκίτσο του Albireo και του M7. Ματθαίος Παπαπούλιας.

Πλανήτες
Ξεκίνησα με τους πλανήτες Δία και Κρόνο (130x) , όμως το seeing δεν ήταν ικανοποιητικό.

Παρατήρηση με κιάλια
Με τα κιάλια είδα, τα πανέμορφα M7,M8 και M20.

Σκίτσο του M7
Μετά παρατήρησα το σμήνος M7 (στις 52x) ήταν πανέμορφο, ξεκίνησα να το αποτυπώνω σε λευκό χαρτί με μαύρο μολύβι.

Σκίτσο του Albireo
Πολύ εντυπωσιακό διπλό άστρο, το οποίο αποτελείτε από ένα πορτοκαλί και ένα γαλάζιο άστρο. Αποτύπωσα και τον Albireo σε λευκό χαρτί με μαύρο μολύβι (στις 52x).

Οπτική Φωτομετρία
Μια νέα μου ασχολία για την οποία δεν σας έχω πει ακόμα είναι η οπτική φωτομετρία μεταβλητών αστέρων (άρθρο σύντομα). Παρατήρηση και κατέγραψα την λαμπρότητα των αστέρων Bet Lyr και Eta Aql.

Διπλοί και νεφέλωμα στην Λύρα
Είναι αναμφίβολα ο αγαπημένος μου αστερισμός. Παρατήρησα τα διπλά-πολλαπλά (άστρα) : ε1-ε2 Lyr,δ1-δ2 LyrLyrLyr (στις 52x). Φυσικά δεν γινόταν να μην δω και το εντυπωσιακό M57.

Το τέλος…..

Το κινητό μου μου υπενθύμισε την ώρα, αποχαιρέτησα τον Σκορπιό, τον Τοξότη, τη Λύρα και τον μεγαλοπρεπή Κρόνο ……..

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις